متخصص زنان خوب در تهران

متخصص زنان و زایمان پزشک و جراحی است که به بررسی تخصصی ارگان های تناسلی از جمله رحم، دهانه رحم، تخمدان ها، لوله های فالوپ و واژن، و هم چنین وضعیت ظاهری ناحیه تناسلی می پردازد. بنابراین، کار متخصص زنان و زایمان علاوه بر درمان، حوزه زیبایی را نیز شامل می شود.

مشکلات قاعدگی، یائسگی، ناباروری، کیست های تخمدان، بی اختیاری ادرار، افتادگی ارگان های لگنی و یا عفونت های دستگاه تناسلی از جمله مواردی هستند که در حوزه کار درمانی متخصص زنان و زایمان قرار می گیرند.

متخصص زنان و زایمان، با انجام معاینات و تست هایی مانند پاپ اسمیر، قادر به تشخیص هر گونه اختلال و ناهنجاری در دستگاه تناسلی، از جمله سرطان رحم و یا تخمدان می باشد.

به مرور زمان و با افزایش سن، و یا به دلیل بارداری و زایمان، تغییراتی در ساختار داخلی و خارجی واژن ایجاد می شود و شاهد تغییراتی در ظاهر ناحیه و یا اختلال در تحریک خواهیم بود. در این موارد، هدف از کار متخصص زنان و زایمان تمرکز بر جنبه زیبایی و بهبود ظاهر ( جراحی زیبایی واژن ) ناحیه تناسلی، لابیاها و هم چنین بهبود عملکرد این نواحی می باشد.

هدف از مراجعه به متخصص زنان و زایمان، و انجام جراحی های زیبایی، بهبود لذت حین رابطه جنسی، جوانسازی واژن، و هم چنین بهبود ظاهر ناحیه تناسلی می باشد.

در بسیاری از موارد، متخصص زنان و زایمان، کار زایمان را نیز انجام می دهد. در چنین حالتی، پزشک خدماتی را در خصوص مراقبت های پیشگیرانه از بروز بیماری های مقاربتی گرفته تا بارداری را به بیماران ارائه می دهد.

متخصص زنان خوب در تهران

چرا باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد؟

برخی دلایل مراجعه به متخصص زنان و زایمان عبارت است از:

–         کمک به شناسایی ساختار بدنی و مراقبت از آن

–         آشنایی با علائم و نشانه هایی از بروز تغییر و یا بیماری در بدن

–         تشخیص اولیه هر گونه اختلال و بیماری

–         تعیین علت هر گونه اختلال مانند ترشحات واژنی که می تواند نشانه ای باشد از مشکلات جدی تر

–         آموزش مراقبت های لازم حین رابطه جنسی

متخصص زنان و زایمان به درمان چه مواردی کمک می کند؟

تمامی خانم ها در هر سنی می توانند به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند. در صورت مشاهده موارد زیر می توان به متخصص مراجعه کرد:

–         خونریزی های غیر طبیعی

–         دردهای لگنی

–         خارش ناحیه تناسلی

–         بی اختیاری ادرار

–         عفونت هایی واژنی و یا عفونت دستگاه تناسلی

–         اختلالات هورمونی

–         ناباروری

جهت درمان اختلالات و مشکلات گفته شده، متخصص زنان و زایمان ممکن است مواردی مانند،

–         بیوپسی

–         جراحی با لیزر

–         هیستروسکوپی (درآوردن رحم)

–         میومکتومی (درآوردن فیبروم)

را تجویز کند.

چه زمانی باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد؟

مراقبت های احتیاطی، یکی از مهم ترین اقدامات در حفظ سلامت بدنی می باشد. خانم ها بایستی سالی یک بار چکاپ انجام دهند و به متخصص مراجعه کنند. با مراجعه به پزشک و انجام تست هایی مانند آزمایش خون، معاینات لگنی و یا سایر تست های تشخیصی، امکان تشخیص بیماری و اختلال در مراحل اولیه وجود دارد.

علاوه بر چکاپ سالانه، در صورت مشاهده هر گونه تغییر در ساختار ناحیه تناسلی و یا تغییر در سیکل قاعدگی، باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

خانم هایی که قصد بارداری دارند، بایستی جهت:

–         آشنایی با مراقبت های پیش از بارداری

–         درمان ناباروری

–         انجام تست های غربالگری و ژنتیکی

–         عوارض بارداری و زایمان، مانند افسردگی بعد از زایمان

به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.

چهار − سه =