لابیاپلاستی

لابیاپلاستی نوعی جراحی سرپایی است که برای زیبایی ناحیه تناسلی انجام می شود جراحی زیبایی زنان از جمله لابیاپلاستی با افزایش قابل توجه درخواست از سوی خانم ها مواجه است .

لابیاپلاستی چیست ؟

برای کوچک کردن لب های بزرگ و بد شکل آلت تناسلی انجام می گیره و سایز لبه ها را کوچک و زیبا می کند.

به چه دلیل خانم ها تمایل دارند لابیاپلاستی انجام دهند ؟

• این لبه ها ی بزرگ می تواند در وضعیت های مختلف بدنی گیر کند و باعث درد شود مانند نشستن ، راه رفتن ، حین نزدیکی.
  • باعث کاهش اعتماد به نفس در تماس جنسی می شود
  • گاهی این بزرگی لبها مادرزادی هست و با افزایش سن خودشو نشان می دهد .
  • گاهی حین زایمان طبیعی و بر اثر فشار های زایمان طبیعی بزرگ می شود .
  • البته بیشتر خانم ها به دلیل زیبایی دوست دارند عمل جراحی لابیاپلاستی را کنار دیگر جراحی های زنان انجام دهند زیرا خانم ها تمایل دارند که بدن آن ها بدون نقص باشند .

طی سال های گذشته افزایش ۵۱ درصد درخواست عمل لابیاپلاستی توسط جراحان زیبایی گزارش داده شده است .در مراکز جراحی زیبایی لابیاپلاستی به یکی از پرطرفدارترین جراحی ها تبدیل شده است .

لابیاپلاستی

لابیا ها از نظر شکل بسیار متفاوت هستند که عبارتند از :

• برای بعضی از خانم ها مانند پاپیون لباس است
  • برای بعضی از خانم ها شبیه پروانه ای است که تازه از پیله در آمده است .

با این حال بیشتر خانم ها طرفدار لبیاهای ظریف و کوچک هستند و تمایل دارند که پزشک آن ها برایشان ظاهر زیبا و باریکی خلق کند .

هزینه لابیاپلاستی چقدر است ؟

بیشتر افراد تمایل دارند که بدون معاینه هزینه ی لابیاپلاستی را بدانند باید به آن دسته عزیزان گفت که هزینه لابیاپلاستی با معاینه امکان پذیر نیست زیرا شاید شما اصلاً نیازی به جراحی لابیاپلاستی نداشته باشید و نیاز به جراحی دیگری داشته باشید بنابراین بهتر است حتماً توسط پزشک معاینه شوید و اطلاعات کامل از پزشکتان بگیرید.

فیلم لابیاپلاستی

برای مشاهده فیلم لابیاپلاستی بر روی تصویر زیر کلیک کنید .

آیا عمل لابیاپلاستی درد دارد ؟

متخصص زنان  جراحی لابیاپلاستی را با استفاده از بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام می دهد و هیچ گونه دردی ندارد،  بعد از جراحی لابیاپلاستی کمی احساس درد و ناراحتی طبیعی است خصوصاً زمانی که فرد تمایل به رابطه ی جنسی دارد .

توجه : توصیه می شود بعد از لابیاپلاستی تا مدتی از برقراری رابطه ی جنسی خودداری کنید. شما عزیزان می توانید زمان برقراری رابطه ی جنسی را از پزشک خود بپرسید .

جراحی لابیاپلاستی برای چه افرادی مناسب نیست ؟

• خانم های باردار :عمل لابیاپلاستی مناسب خانم های باردار نیست زیرا این عمل تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می شود به همین دلیل امکان دارد برای مادر و جنین خطرناک باشد خانم های باردار می توانند قبل و بعد از بارداری اقدام به عمل لابیاپلاستی کنند. مسئله ی مهم تر این است تورم لابیا و بزرگ دیده شدن لابیا  در دوران بارداری طبیعی است و بعد از زایمان به حالت اولیه برمی گردد.
  • خانم های مبتلا به زگیل و تبخال تناسلی :عمل لابیاپلاستی برای افرادی که مبتلا به زگیل و تبخال تناسلی هستند ممنوع می باشد زیرا هر گونه دستکاری امکان اینکه زگیل تناسلی و تبخال تناسلی را تکثیر کند زیاد است .
  • دختران زیر ۱۸ سال :برای عمل لابیاپلاستی رسیدن به رشد کافی لابیاها مهم است به همین دلیل توصیه می کنیم خانم های جوان تا مرحله ی بلوغ کامل کمی صبر کنند .
  • خانم های بالای ۵۵ سال :در خانم هایی که بالای ۵۵ سال دارند بازسازی زخم از جراحی دیرتر اتفاق می افتد در نتیجه احتمال عفونت در این گونه افراد زیاد است .
  • خانم هایی که مبتلا به عفونت و زخم درون واژنی هستند : درمان عفونت و زخم درون واژنی مقدم بر عمل لابیاپلاستی است .بهتر است نخست اقدام به درمان کنید سپس برای جراحی زیبایی واژن اقدام کنید .
  • خانم هایی که در زندگی زناشویی مشکل عاطفی دارند :جراحی زیبایی زنان موجب بالا رفتن اعتماد به نفس در فرد می شود و همین عامل کیفیت رباط زناشویی را بالا می برد اما نکته ی مهم این است که این مسئله نمی تواند مشکلات عاطفی شما با همسراتان را برطرف کند به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از جراحی زیبایی واژن به یک مشاور و یا روانشناس مراجعه کنید سپس اقدام به جراحی لابیاپلاستی کنید .

پرینورافی

تجربه عمل لابیاپلاستی