علل شایع درد سینه

درد، زنگ  خطر بسیاری  از بیماری  ها بوده  و معمولا  به عنوان  واکنش  بدن نسبت  به هر گونه  بیماری در نظر گرفته می شود .  گاهی درد  خود به عنوان  یک بیماری  باعث  مراجعه بیمار  به کادر  پزشکی و بهداشتی  می شود اما واقعیت  این است که  در بسیاری از موارد  درد تنها  یک نشان  از  وجود اختلال  در عملکرد  اعضا  یا سلول  ها قرار گیرد  . این است که گاهی  درد به خاطر  تغییرات طبیعی  در بدن رخ می دهد  که الزاما  نشان های  از بیماری  نیست .

علل شایع درد سینه

علت در سینه

شایع ترین  علت درد پستان  در سنین قبل از یائسگی ، واکنش  نسبت به تغییرات  هورمونی است . این حالت  باعث بروز  دردهای  دوره ای  در ارتباط  با عادت  ماهیانه می شود . ممکن است  همراه با این درد ها، اختلالات  و بی  نظمی های قاعدگی نیز دیده شوند . درد های دوره ای  اغلب قبل  از شروع  هر دوره  عادت ماهیانه  ایجاد می شوند  و با شروع  خونریزی  یا در اوایل  عادت ماهیانه،  کاهش می یابند .

این درد ها  معمولا  خفیف هستند  و به صورت  درد و حساسیت  همراه  با سنگینی  پستان حس می شوند،  اغلب نیمه خارجی پستان  ها را درگیر می کنند  و با گذشت زمان بهبود  می یابند .  شدت این درد ها  ثابت نیست  و در  دوره های  مختلف ، متفاوت  است و حتی  ممکن است  تا چند سال  ادامه پیدا کند.

فعالیت  فیزیکی ، می تواند  باعث تشدید  درد شود .  درمان در  مواردی  که درد  در فعالیت  های روزمره  اختلال ایجاد کند،  انجام می شود . آنچه اهمیت  بسیاری در بین  علل ایجاد  درد پستان دارد ،  اضطراب  یا افسردگی  ناشی از ترس  از سرطان پستان  است .  این حالات  در بسیاری  موارد باعث  درد های  پستان می شود  که گاه  می تواند بسیار شدید باشد .

بنابراین بیمارانی  که ترس  زیادی  از بروز سرطان  پستان دارند  و مدام آن را  به خود یادآوری  می کنند،  بیشتر در معرض  درد پستان  قرار می گیرند  که این  امر باعث تشدید  نگرانی  و فقط با اطمینان  بخشی به بیمار  می توان تسکین دارد .

گاهی توده های  پستانی و بیماری های پستان  نیز می توانند  باعث درد پستان شوند . در مورد  توده های  بدخیم پستان،  ذکر این نکته ضروری است  که در پستان  تنها  در ۱۰ تا ۷۰  درصد  از موارد علامتی بد خیمی  محسوب می شود  که تنها  درد پستان  را بدون هیچ گونه علامت دیگری دارند ، ممکن است  بیماری بدخیم پستان داشته  باشند .

از این روست که  پزشکان برای برخی  بیماران  که معاینات عادی  در آن ها  کافی نباشد،  اقدامات تشخیصی  تکمیلی  را برای  تشخیص  قطعی  علت درد  پستان انجام می دهند .

پنج + هشت =