درمان قطعی واژینیسموس

درمان قطعی واژینیسموس چیست ؟دلایل بروز واژینیسموس  در زنان چیست ؟ خیلی از زنان در زمان دخول  با مشکل مواجه می شوند و  یا  در مواردی با درد  غیر  قابل تحملی در هنگام دخول مواجه می شوند،  اما علت اصلی  این  اختلال چیست ؟  در ادامه این مطلب دکتر شهناز امینی  جراح زیبایی زنان  به بررسی این  اختلال می پردازند .

همواره  زمانی که درد و ناراحتی  در هنگام دخول  روی می دهد  لازم است تا  سبب شناسی توسط متخصص زنان صورت گیرد . در بیمارانی  که  درد  با همسر وجود دارد  و در مواقع دیگر  این درد وجود ندارد، احتمال  علت پزشکی کم است . درد  منحصر  به همسر ،  بیان کننده ی  مشکلات مختص با او می باشد  و نه مشکلات پزشکی،  چنان چه  هیچ گونه  تردیدی  وجود نداشت،  مشاوره پزشکی  ضرورت دارد .

اصول بنیادی درمان

مقاربت دردناک  چنین تعریف  شده است،  درد عود کننده  و مداوم  در ناحیه ی تناسلی  مرد و زن  که با آمیزش  جنسی ارتباط  دارد . این اختلال موجب  آشفتگی  شدید با مشکلات  بین فردی  می شود .  واژینیسموس  در مورد زنانی  به کار می رود  که مبتلا به  اسپاسم  غیر ارادی و پایدار عضلات هستند که با  هر  نوع دخول  مهبلی  در ارتباط است .

در درمان  مقاربت دردناک  و واژینیسموس  باید مراجعین احساس  طبیعی  داشته باشد  و باید  او را  به طور مکرر مطمئن ساخت  که در درمان  او را  مجبور  نخواهند کرد تن به رابطه ی جنسی  مخالف  خواسته اش بدهد . درمان هیچ  رویداد غافلگیر  کننده و غیر منتظره  را در بر نخواهد  گرفت  و همه چیز  در کنترل مراجع خواهد بود .

دکتر شهناز امینی جراح ، متخصص زنان ، زایمان و نازایی ، لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان است شما عزیزان می توانید جهت برقراری تماس با شماره ۸۸۸۸۴۰۵۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا می توانید از طریق صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

مشکلات درد و ناراحتی  در جریان  رابطه جنسی

هم مردان و  هم زنان  می توانند  به درد در جریان  رابطه جنسی  به ویژه  هنگام دخول،  مبتلا شوند .  با این حال  مردان به ندرت  از درد یا  ناراحتی در  جریان آمیزش  شکایت می  کنند .

درمان قطعی واژینیسموس

در مراحل اول  لازم است با متخصص زنان مشاوره  های لازم  انجام شود،  سپس  بعد از پیدا کردن علت اصلی درد  راهکار های درمانی انجام شود . عضلات کف لگن در درمان این نوع اختلال بسیار اهمیت دارند   ممکن است روند درمان  برای این خانم ها کمی زمان بر باشد،  پس  لازم است که   صبر و  بردباری   کافی در  روند درمان داشته باشند .بانوانی  که به دلایلی همچون  تجاوز دچار این اختلال شده باشند لازم است در طی  درمان نزد متخصص زنان  ،  درمان های روانش شناختی نیز برای فرد لحاظ گردد .

استفاده از تزریق بوتاکس و یا آر اف  تراپی در روند درمان واژینیسموس بسیار موفق بوده  و فرد بدون اینکه درد و ناراحتی داشته باشد،  می تواند دخول داشته باشد.

یک × 3 =