انتخاب نحوه زایمان

امروزه در مقایسه با دهه های قبل، گزینه های متعددی در زمینه نحوه زایمان پیش روی زنان باردار قرار دارد. امکان انتخاب روش تسکین درد زایمانی وجود دارد. ترجیحا باید مادر درباره نحوه زایمان خود تصمیم بگیرد ولی گاهی بنابر دلایل پزشکی، نوع خاصی از زایمان توصیه می شود. برای انتخاب آگاهانه، از پزشک خود کمک بگیرید.

زایمان در بیمارستان

در زایمان های بیمارستانی، امکان رویکرد سازمان یافته تر وجود دارد. القای دردهای زایمانی و استفاده از مانیتور الکترونیکی  معمولاً در بیمارستان صورت می گیرند. زایمانهایی که در آنها جنین به صورت مستقیم قرار گرفته است به وسیله ماما نیز انجام پذیر هستند اما زایمانهایی که به فورسپس، وانتوز (واکیوم) یا  زایمان سزارین نیاز دارند به وسیله پزشک متخصص زنان و زایمان انجام می شوند. بعضی از زنان، زایمان «سازماندهی شده» را مطمئن تر می دانند زیرا در این نوع زایمان ها آخرین فناوریها در دسترس قرار دارند، اما عده ای دیگر از زنان آن را غیر شخصی و مداخله آمیز تلقی می کنند.

اغلب حصول توافق در زمینه روش  زایمان طبیعی تر  در بیمارستان مجهز به بهترین وسایل امکان پذیر است .

انتخاب نحوه زایمان

اتاق زایمان

امروزه اکثر بیمارستانها مجهز به اتاق مخصوص زایمان هستند. این اتاقها باید فضایی راحت و مشابه خانه داشته باشند و نور ملایم و صندلیها و کوسنهای راحت آنها شرایط دلپذیری برای شما ایجاد کنند. اتاق زایمان به شما کمک می کند تا آرام و آسوده باشید و کنترل شما بر زایمان بیشتر شود.

زایمان فعال

به جای آنکه به وضعیت دراز کش بر روی تختخواب محدود شوید، زایمان فعال این امکان را فراهم می آورد تا در طول زایمان از وضعیت های مختلف مانند زانو زدن، چمباتمه زدن یا حرکت به جلو و عقب استفاده کنید با این کار درد زایمان کمتر می شود.

زایمان در آب

گاهی از استخرهای کم عمق مخصوص زایمان در بیمارستان و منزل، به منظور کاهش درد زایمانی استفاده می شود. امروزه گاهی می توان برحسب نظر پزشک و سیاستهای بیمارستان، مبادرت به زایمان در زیر آب کرد، اما این امکان در همه جا وجود ندارد.

2 − دو =